Přepis recenze Jihlavských listů ze dne: pátek 11. 6. 2006 autor: Jiří Varhaník

Junášek a Zmatkaři pobavili publikum

Neutuchající ovace publika ve zcela zaplněném vyvolala minulou sobotu večer premiéra nové inscenace dobronínského ochotnického souboru Zmtkaři.

Už podruhé pracoval s dobronínskými Zmatkaři profesionální režisér Michael Junášek, někdejší umělecký šéf Horáckého divadla. Se souborem nastudoval známou, mírně lechtivou situační komedii Marca Camolletiho Na srávné adrese. Její zápletka vychází ze situace, kdy si čtyři ženy v pařížském bytě podají s různými cíli rozdílné inzeráty. Vše ale zamotá shodná (avšak rozdílně zamýšlená) značka inzerátů „PPS“. Všichni čtyři muži, kteří se dostaví za vidinou práce modela, výuky hry na klavír, pronájmu bytu, respektive praktického sexu,
končí vinou omylů a nedorozumění ve spodním prádle, případně navíc v bezvědomí. Nezpochybnitelnou hvězdou předdstavení se stal herec (a v podobě firmy Autonot také generální mecenáš) Zmatkařů Vladimír Mátl v roli malířského modela Spartaka. Jeho sebe-zničující komediální kreace na jevišti a perfektní herectví budily během představení salvy smíchu a potlesky na otevřené scéně. Přitom podle hodnocení samotného režiséra Junáška nenechal strhnout nadšenými reakcemi publika a komiku absurdních situací přesně dávkoval v intencích režijních pokynů. Naplno šli do svých polonahých rolí i Mátlovi kolegové Jan Hejral, Ondřej Novotný a Jiří Musil. Jejich protějšky ztvárnily s nemenším úspěchem u publika dámy Kateřina Zimolová, Tereza Fialová, Ludmila Dostálová a elévka souboru Renáta Vetišková. Ta po představení
převzala od principála Františka Kunsta podle zmatkařské tradice oficiální placku souboru, kterou smí (a na festivalech dokonce musí) nosit jen ten, kdo se Zmatkaři odehrál představení. „Děkuji všem rodičům herců, že zplodili a vychovali tak príma lidi …,“ nechal se v přípitku po představení slyšet režisér Junášek. „A já děkuji rodičům Michaela Junáška ..,“ dodal filmový a divadelní profesionál Otmar Brancuzký, který byl hostem souboru, podobně jako herci ze spřáteleného předního ochotnického souboru Rádobydivadla Klapý v čele s Ladislavem Valešem, anebo přední jihlavská ochotnická herečka Eva Čurdová. Ti všichni, ale i diváci v sále z širokého okolí, velmi vysoko hodnotili atmosféru představení i práci režiséra Junáška.

pátek 18. března 2011